7 grupa namirnica za trudnice

Zitarice
Tri puta dnevno (crni hleb, polubeli, razani tost po 60g ili makarone 45g ili spagete 45g). Od ostalih ugljenih hidrata samo jednom dnevno unositi pirinac – 50g ili krompir 50g i obavezno za veceru integralne pahuljice (musli, ovsene, razane, kornflejks, mekinje) po 45grama.

Mlecni proizvodi
Obavezni dva puta u toku dana: mleko ili jogurt od 3,2% mlecne masti, kiselo mleko od 2,8% m.m., kefir od 250 do 300ml, vocni jogurt povremeno 330ml i obavezna kocka mladog sira, do 100g dnevno, sa maksimalno 20% masnoce.

Meso i mesne preradjevine
Obavezno konzumirati za rucak kao najveci izvor proteina, folana, vitamina B kompleksa – kuvano, dinstano, peceno u foliji i na rostilju. Junetina 300g, piletina 200g, teletina 300g, svinjsko 200g, morska riba 350g, dzigerica 200g. Vrlo retko, mogu da se jedu preradjevine: 30g sunke ili 70g tunjevine.

Masti i ulja
Obavezno koristiti hladno cedjeno maslinovo ulje 15ml ili margarin 10g ili tartar sos 15g. Maslinovo ulje treba dodavati pri kraju kuvanja radi sto manje termicke obrade.

Povrce
Neograniceno kao salate, supe, corbe, pire, bareno, grilovano. Krompir 50g, pasulj 80g, grasak 250g, kukuruz 80g.

Voce
Dva puta dnevno kao uzine, sveze voce, cedjen sok ili kompote dva puta po 300g. Jezgrasto voce jesti svakodnevno, od 5 do 10 komada oraha, badema ili sirovog lesnika

Slatkisi
Jesti minimalno: secer 20g ili med 25g ili dzem 30g, jednu stanglu cokolade za kuvanje.

Ako postoji hipertenzija, dijabetes, anemija ili opstipacija, ishranu treba posebno prilagoditi.

Hipertenzija: zameniti so i vegetu biljnim zacinima kao sto su: nana, djumbir, celer, lorber, mirodjija, persun. Konzerviranu hranu i industrijske proizvode potpuno iskljuciti, a pojacati upotrebu morske plave ribe – skarpina, skusa, losos, tunjevina i sardina. Obavezno hodati 30 minuta ili tri kilometra dnevno.

Dijabetes: Iskljuciti sve vrste prostih secera (secer, med, dzem, marmelada), zameniti ih fruktozom ili slozenim ugljenim hidratima. Od voca izbegavati: banane, grozdje, lubenice, dinje, suvo i kandirano voce, a povrce ograniciti na 200g dnevno i to: sargarepu, boraniju, cveklu, grasak, rotkvu, kelerabu, crni luk i ne kombinovati ih tokom dana.

Anemija: pojacati upotrebu junetine, morske ribe, dzigerice, teletine i tvrdo kuvanih jaja pod uslovom da nije povisen holesterol. Povecati kolicine koprive, cvekle, spanaca, blitve, zelja, karfiola i bobicastog voca kao sto su borovnica, aronija, kupina, malina, grozdje. Svaki dan uzimati 15 komada sirovog badema.

Opstipacija: ne preskakati obroke i jesti vise kasastu hranu sa bolje termicki obrađenim namirnicama. Preporucuju se: kruska, sljiva, mekinje, corbice od povrca, palenta i kacamak. Dnevno optimalno unositi 2 litre vode, caja, kompota. Svaki dan hodati ili praktikovati jogu.

This entry was posted in Za Bebe, Za trudnice and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s